Wednesday, April 20, 2011

Eesti Energiast

Hee, lahe värk. Eesti Energia optimiseerib ennast. Kelle arvelt? Meie!

Vaja oli üle minna uuele "kliendiinfosüsteemile". Paraku on tegemist pigem energiainfosüsteemiga, sest kliendle suunatut seal küll ei ole. Mis siis muutub?

1. Erinevalt varasemast ei näe kohe pärast näitude sisestamist arvet. See koostatakse x päeva pärast näitude teatamist. Ühesõnaga mina, klient, pean nö tagasi tulema teema juurde 2 korda, kõigepealt näite sisestades ja siis arvet makstes. OK, pole probleemi, mul on otsekorraldus. Samas ikkagi kliendil kaob ära vahetu tagasiside, et palju siis kulutati eelmine kuu.
2. Näite saab sisestada ainult 1-3 kuupäevani. Varem sai näite suvalisel ajal sisestada ja arveldus tuli järgi. Mugav kliendile, sest tihti ikka juhtub, et ei jõua arvesti juurde õigel ajal.
3. Muutuvad viitenumbrid. Kõik määratud makse tegijad peavad oma maksed ringi tegema. Otsekorraldused vist saadi ära klattida aga enne ei usu kui pole rakendunud.
4. e-Teeninduses arvete all ei ole võimalik enam tarbimiskohti eristada. Kõik on ühe aadressiga. Selle aadressiga, mis on lepingu sõlmijal. Tarbimiskoha aadresse ei ole. Mul on 4 tarbimiskohta, nüüd pean summade järgi neid eristama.
5. Täiesti on ära kadunud tarbimisgraafikute osa. Visuaalset võrdlust enam võimalik teha ei ole.

Nii, lisaks eelenevale. Peamine argument oli, et kliendid saavad hakata valima tulevikus seda kellelt nad energiat hakkavad ostma. Asi, mis jäetakse mainimata on see, et valida on ainult praegusest kallimate vahel. Elekter läheb märgatavalt kallimaks nagu oli hulgiklientide elektribörsile mineku puhul. Seega on EE argument mitte ainult küüniline vaid lausa tõde varjav.

Kokkuvõtteks. Kogu süsteem läks maksma 9 milli euri, kliendile suunatud funktsioonaalsust on vähem. Kogu süsteem on optimiseeritud Eesti Energia protsessidest lähtuvalt. Ausalt, 9 milli on ikka päris raske ära kulutada. Veel raskem on seda teha nii, et kliendi võimalused ahenevad. Aga ikkagi võimalik nagu näha. Vot sulle monopoli.

4 comments:

Jane said...

Mina olen EE peale nii solvunud ja tige, et ootan pikkisilmi konkurenti neile.
Olen nõus ka kasvõi rohkem maksma aga PÕHIMÕTTTE pärast lõpetaks Eesti Energiaga lepingu.

Allan said...

Ma ei ole pidanud seda iseteenindusportaali varem kasutama, seetõttu ei oska hinnata ja pahameelega ühineda. Mis mind aga positiivselt üllatab, on see, et asjaajamine EE-ga on 100% elektrooniline ja ma pole pidanud ennast oma toolilt püsti veel ajama selleks, et EE-ga "asju ajada". Sellega pole praeguseks hakkama saanud ei pangad ega TELCO-d - alati on olnud mingi põhjus, miks ma olen pidanud minema teeninduspunkti... Lihtsalt üks positiivne hinnang ka tasakaaluks juurde :)

Jane said...

Minu pahameel ei ole seotud tegelikult iseteenindusega. Vaid pigem nende suhtumisega klientidesse. Kliente lollitatakse, mõnitatakse, "lüpstakse" ja igal juhul oled ise loll ja ise süüdi.
Ja nendega võitlemine on nagu tuuleveskitega. Mõttetu.

Larko said...

Pole uut keskkonda veel kaemas käinud aga vana minu süsteemis (Ubuntu ja Firefox, teises arvutis XP ja Firefox) ei töötanud. Sisse sain küll logida ID-kaardi või pangaparoolidega, kuid midagi muud seal teha ei saanud kui muuta oma kontaktiandmeid või sõlmida uue lepingu. Näidu teatamise leheküljele suunavat linki polnud kusagil näha. Nii oli ainus käepärane viis näidu teatamiseks e-post (telefoni ma ju ei kasuta). Arve laekus paari-kolme tunniga e-posti teel. Asi seegi.