Wednesday, January 05, 2011

Millal lõpeb see tarbija mõnitamine?

Pealkiri on lahmiv aga tõesti hakkab vaikselt isu täis saama.

Esiteks. ETK... Konsum... Mis teil viga on? Miks ei suudeta panna kokku viisakat kaubavalikut ja hoida riiulid kaupa täis? Näiteks ei olnud võimalik Kohila Konsumist osta 5 kuu jooksul konserviavajat. Pidevalt on erinevat kraami otsas riiulilt. Riiulitel on tühjus aga nende vahel on kuhjatud erinevat saasta selliselt, et poes olevad kärud mahuvad läbi umbes 50% riiulivahedest.
Mõistan hästi, et võiksin minna mujale aga linnas ma poes ei käi põhimõtte pärast. See on aeganõudev ja liiga palju rahvast kurnab. Seega pliis võtke midagi ette selle Kohila Konsumiga.

Teiseks. Mingi Rootsi disainifirma kust tellisime lambid. Ilusad tõesti ja mujal on tavalist saasta lademetes ja neid ei tahtnud lakke riputada. 2 kuud pärast tellimust ja raha debiteerimist krediitkaardilt ei ole endiselt lampe. Andsin asja Rootsi tarbijakaitsesse. Selle peale andis firma 20% alennust ja lubas järgmine nädal kraami ära saata.

Kolmandaks. Eesti Energia. Sept lõpus soovisin lepingut sõlmida. Oktoobri alguses saatsin kogu vajaliku info digiallkirjastatult. Seni pole midagi kuulda olnud. Ma saan aru, et lumi ja värk aga kaaaam oooon!

Ikka ja jälle tuleb tõdeda, et kui tahad, et midagi saaks tehtud siis pead ise tegema. Samas aega selleks napib ja meie ühiskonna korraldus ei soosi endale tegemist. Ikka peab teistele tegema ja siis saadud paberid kolmandale andma, et asju juhtuks. Varsti ilmselt maksustatakse ka mittetarbimine.

2 comments:

beaut said...

Gandhi on kunagi ammu öelnud, et ole ise see muutus, mida tahad maailmas näha. Ega see tänapäevalgi (kahjuks) teisiti pole.

Riin

Parasiil said...

see kommentaar on märgilise tähendusega, sest just selle "ole ise" kallal töö parajasti käib.