Tuesday, January 13, 2009

Säästmisest

Esmalt seda, et maja ehitades ei ole vahet palju sa palka saad, raha ikka napib pidevalt.
Kodus ütles üles Ericcsoni ADSL wifi router HN294. Olin juba varem mõelnud, et vahetaks Elisa tasuta neti vastu, mis moblaga kaasa tuleb aga polnud mahti töötavat asja ringi teha. Nüüd seadsin sammud esindusse, kus mind kostitati liitumistasuga 990kr ja potentsiaalse trahviga 1000kr kui enne 18 kuud lõpetama tulen. Ei tulnud diili. Otsin seega töötavat wifi adsl routerit koos tulemüüriga.


Kukus reklaamib praegu huvitavat raamatut Tsivilisatsioon. Mul on kombeks 3-4 raamatut korraga lugeda. Raamatu hinnaks oli 331kr. Ei ostnud. Müüja ütles, et kallimate raamatute müük on selgelt langenud pärast käibemaksu tõusu.
Ühesõnaga ma ostan järjest vähem ja kogu 2008 on üks suur koomale tõmbamise aasta olnud.
Sellest lähtuvalt ei ole minu jaoks üllatus -31% langus käibemaksu laekumises ega muud makronäitajad. Umbes sarnast pilti näitab ka minu rahakott.
Siit tulenevalt ongi selge, et inimesed, kes ikka veel elavad teises reaalsuses ei saagi teha pädevaid otsuseid. Kuna neil härradel napib ka märkide lugemise oskust lisaks erialasele haridusele/kogemusele siis tulemust ei saagi tulla. Eesti saab sellel aastal räigelt vastu molli ja me oleme liiga laisad (madal tootlikkus), et pea ära keerata.

No comments: