Friday, January 09, 2009

Ühistranspordist

Olen jälle trolliga sõitnud. Varem tegin ettepaneku aknaid tihemini pesta. Täna lisaksin siia valgustuse. Sõitsin lokstrollis ja vahetasin siis uue bussi vastu, et Akadeemia teelt bussijaama sõita. Sain aru kui tähtis on hea valgustuse olemasolu ühissõidukis. Seega, kas on mingeid võimalusi vanemates sõidukitest valgustingimuste parandamiseks? Noh akende pesemine on ka sellega seotud tegelt.

Ei, ma ei taha, et see paistaks justkui mina, autosõltlane satun trolli ja siis toon seal välja kõik selle millest trollipealikud ja linnaisad ammu teavad. Isegi kui see nii on siis minu meelest on võimalik teha rohkem ka käesolevates raamides, et ühistranspordi atraktiivsust tõsta. Eriti veel arvestades suurepärast olukorda, kus tööandjad saavad rohkem nõuda töötajatelt, sest kuhu sa ikka lähed. Tööpuudus kasvab mühinal. Loomulikult ma ei poolda rõhumist või alusetut eksplauteerimist, kuid olen kindel, et väga paljud inimesed ei tööta optimaalse tootlikuse lähedal. Seda näitab ju meie makrostatistika selgelt. Tootlikkus on madal ja sellised väiksed asjad aitavad seda tõsta.
Autoorjust saab praegusel hetkel murda ühistranspordi atraktiivsust tõstes. Maksudega saab ka aga see on poliitiliselt raskem.

Tahtsin välja tuua ühe väga olulise abivahendi oma sõitude planeerimisel. Tallinna kodulehel on sõiduplaanid aga eriti tasub tähele panna, et seal on vabatekstotsinguga marsruudiplaneerimine. Seda peaks edasi arendama ja sellele ligipääsetavust suurendama. Testisin, töötab. Sõitsin Akadeemia teelt bussijaama 34 minutit. Autoga oleks sarnane aeg tulnud.

2 comments:

E:r said...

Sarnasel teemal pisut humoorikas võtmes - http://rings.pri.ee/wp/?p=175

Trollipargi "tuunijad" olid aasta-paar tagasi tuttuue trolli uste kohal olevatele valgustitele "longero" purkidest "lambivarjud" teinud.

aatomik said...

Õues olles soovitan planeerija WAP varianti.
http://soiduplaan.tallinn.ee/wap